بزرگترین اشتباهات سئوی فروشگاه

بزرگترین اشتباهات سئوی فروشگاه

hWkT_6اشتباه جبران ناپذیر در سئوی فروشگاه های اینترنتی

خیلی از فروشگاه داران فک میکنن سئوی فروشگاه از سئوی سایتهای معمولی راحت تره ولی ما امروز میخوایم بهشون بگیم که اشتباه میکنید و اشتباهات مهمی که در سئو مرتکب میشن را بهشون یاد آوری کنیم و سپس در مطالب بعدی بهشون بگیم این اشتباه را چگونه باید جبران کنند

 

عدم ارائه توضیحات برای محصول سعی کنید توضیحات اختصاصی بدهید

از مهمترین اشتباهات در حوزه سئو می توان به همین مورد اشاره کرد. هرچقدر هم برای محصولات خود تصاویر مناسبی درج کنید که بیانگر تمام جزئیات محصول باشد، اما موتورهای جستجو نمی توانند این جزئیات را مشاهده کنند! پس برای محصولات خود توضیحات کامل بیان کنید و همیشه به یاد داشته باشید که این مطالب را از سایت های دیگر کپی نکنید !

 

استفاده از توضیحات ارائه شده تولیدکنندگان برای محصول منظور اینه کپی خالص نکنید

اگر می خواهید از لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو خارج شوید، از توضیحات ارائه شده تولیدکنندگان برای محصول استفاده کنید!! اکثر فروشگاه ها از توضیحاتی که تولیدکننده برای محصول ارائه کرده در سایت خود استفاده می کنند، این کار دو مشکل اساسی دارد:

توضیح ارائه شده کامل و با جزئیات نیست
توضیح یکسان و مشابه در سایت های مختلف
این موارد موجب کاهش رتبه SEO می گردد.

 

عدم استفاده از “نقد و بررسی” برای محصول .نقد و بررسی صحیح داشته باشید

حدود ۷۰% خریداران همیشه قبل از خرید به دنبال نقد و بررسی محصول هستند و این بدین معناست که شما با نداشتن نقد و بررسی در محصولات خود، درصد بسیاری از مخاطبین و خریداران را از دست خواهید داد. علاوه بر این وجود نقد و بررسی برای محصولات، خود سبب تولید محتوا می گردد که برای بهینه سازی SEO یک فاکتور اساسی به حساب می آید. در این بخش نیز نکته کلیدی را همیشه مدنظر داشته باشید: مطالب را از سایت های دیگر کپی نکنید!

 

استفاده از عناوین تکراری و یا غیر یکپارچه باعث پنالتی سایتتون میشن

یکی دیگر از مشکلاتی که در اکثر سایت ها مشاهده می شود، وجود عناوین تکراری و یا غیر استاندارد برای محصولات می باشد. عناوین محصولات نباید تکراری باشد و همواره می بایست از یک استاندارد خاص پیروی کند. به طور مثال می توانید از ساختار زیر استفاده کنید:
نوع کالا – برند – مدل
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 6s – ظرفیت ۶۴ گیگابایت

 

عدم استفاده از Slug در متن و نوشته

Slug چیست؟ برای درک این موضوع به دو آدرس زیر توجه کنید:

http://Kalachoob.sabadkharid.net/product/100

http://Kalachoob.sabadkharid.net/product/100/تخت-خواب-کودک-دو-طبقه

هر دو آدرس فوق بیانگر یک صفحه می باشد، با این تفاوت که در آدرس دوم نام محصول را در انتهای آدرس مشاهده می کنید. وجود Slug یکی از موارد تاثیرگذار در SEO می باشد. البته پیاده سازی این بخش توسط طراح فروشگاه شما صورت می پذیرد، پس از نرم افزارهایی استفاده کنید که این استاندارد در آن ها رعایت شده است.

 

مطالب تکراری زیاد خیلی خوب نیست

مطالب تکراری (Duplicate content) از دیگر موارد منفی در SEO به شمار می آید. همواره از قرار دادن مطالب تکراری و یکسان در سایت خودداری نمایید. این مورد ممکن است در بخش های مختلف سایت نظیر تعریف محصول یکسان، توضیحات محصول یکسان، اخبار، توضیحات موتورهای جستجو و … اتفاق افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *