هر آنچه از عنوان ها باید بدانید

هر آنچه از عنوان ها باید بدانید

content-creation

تا حالا فکر کردید به این موضوع که عنوان چقدر مهم هستش در ارسال یک موضوع ما امروز میخوایم چند نکته جالب بهتون بگیم درباره عنوان مطالب که بد نیست بدونید و مطمئنم اگه شما یک وبلاگ نویس یا یک وبسایت نویس هستید به کارتون خواهد اومد

اول: How to ها یا مطالبی که با چگونه آغاز می شوند

تجربه نشان داده است که مطالبی که بدین صورت آغاز می شوند، برای کاربران جذابیت دارد چرا که روش انجام کاری را به آن ها می آموزد. اگر بتوانید برای مطالب خود به دنبال سورس های خارجی باشید کافیست کلمه ی how to را سرچ کنید یا از وب سایتی به نام wiki how استفاده کنید

دوم: عنوان های مستقیم را انتخاب کنید

این مدل عنوان های وبلاگ در واقع بدون هیچ گونه حجم اضافه ای، به بیان هدف می پردازند. این گونه جملات برای پیشنهادات محصولات و مواردی از این دست بسیار خوب بکار گرفته می شود. برای مثال اگر قرار است به کاربرانتان به سبب استفاده از خدماتی تخفیف بدهید بهتر است اینگونه بنویسید : ” ۲۵ درصد تخفیف برای خدمات سئو ”

سوم : عنوان غیر مستقیم هم بدک نیست

این مدل از عنوان دقیقا مخالف با روش دوم است. در این روش، شما با بیانی جذاب، کاربر را کنجکاو می کنید تا بر روی لینک کلیک کند و کل مطلب را بخواند. عموما برای مطالب و عنوان های پست های خبری بهتر است از این روش استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید در مورد عادات بهداشتی و سلامتی اشتباه پست بنویسید بهتر است بنویسید ” روش های مرگ بار زندگی ” یا مواردی از این دست …

چهارم : لیستی از برترین ها را به مشتریان بدهید

نوشتن محتوا در مورد برترین ها در یک قشر خاص یا موضوع خاص نیز از سوی کاربران بسیار جذاب است بنابراین می توانید در هر صنعتی که کار می کنید، لیستی از برترین ها را داشته باشید.

پنجم : عناوین پرسشی

گاهی برای نوشتن یک پست، آن را به نیازها و نظرات کاربران و مخاطبین خود گره بزنید. برای مثال اگر می خواهید در مورد یک مطلب در مورد نحوه ی باز کردن واتس اپ در مرورگر بنویسید عنوان خود را اینگونه آغاز کنید. آیا قابلیت تحت وب واتس اپ را مورد استفاده قرار داده اید؟ بدین صورت می توانید آن ها را در گیر سوال کنید. ذهن انسان به گونه ای است که اگر سوال برایش پیش بیاید تا جواب آن را نگیرد، به دنبال پاسخ می ماند، و بهترین و سریع ترین فرمان مغز این است که روی لینک مورد نظر کلیک کنند و به پاسخ دست پیدا کنند . البته باید سوال انقدر ها جذاب باشد که ذهن و مغز در گیر آن شوند.

ششم: عناوین دستوری را فراموش نکنید

اگر در عناوین خود سعی کنید که به مخاطب القا کنید که کاری کند یا دستور و فرمانی به او بدهید هم روش دیگری است که مخاطب نسبت به آن واکنش نشان می دهد از جمله این عنوان ها می توان به مواردی مثل ” شیوه ی زندگی خود را تغییر دهید ” یا از این همایش دیدن کنید و … اشاره کرد.

هفتم: اظهار نظر مثبت

گاهی شما می خواهید محصول و یا خدمات خود را به کاربران القا کنید برای این کار از حس درونی خود در جایگاه یک مخاطب استفاده کنید. برای مثال بنویسید : من عاشق استفاده از آی فون با رنگ سفید هستم…. البته برای این حس خود نیز دلیلی داشته باشید و در متن به آن بپردازید. این گونه پست ها هم مورد استقبال واقع می شوند

هشتم : عناوین خبری ژورنالیستی

اگر قرار است یک خبر مهم به گوش مخاطبین برسانید نباید به هیچ وجه خبر اصلی را در عنوان بکار ببرید. برای مثال اگر قیمت هر گرم طلا ۱۰ هزار تومان ارزان بشود، نباید از روش مستقیم استفاده کنید. در چنین موقعی یک عنوان غلط به صورت زیر است :

کاهش ده هزار تومانی طلا

اما اگر یک عنوان خوب هستید باید میزان قیمت را در عنوان لحاظ نکنید برای نمونه باید بنویسید : کاهش قیمت طلا امروز هم به روز شد. در چنین شرایطی کاربری که به دنبال قیمت طلاست قطعا روی پست شما کلیک می کند اما اگر از روش اول استفاده کنید، کاربر بدون کلیک کردن، نتیجه را دریافت می کند و متن نوشته شده توسط شما را به طور کامل کنار می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *